Nimbus Group AB (publ) har presenterat två nya båtar under varumärket Nimbus, Nimbus W11 ur den befintliga WTC-serien, samt Nimbus 465 Coupé, den största Nimbus-båten hittills. Båtarna presenterades i samband med den nu pågående båtmässan i Düsseldorf där Nimbus Group även lanserat nya modeller ur Aquadorserien.
W11 är vidareutveckling av weekendbåten (W står för weekender) W9 och har fått både större rymd och ökad bekvämlighet. Förbättringarna omfattar bland annat en ny och större akterlounge med ett flexibelt och ändringsbart stolsarrangemang, fler solsängar, utomhuskök, gyrostabilisering, större stuvutrymmen och ett generöst däcksutrymme som tillåter maximal rörelsefrihet ombord.
Största Nimbusbåten hittills
Samtidigt presenterades också nya Nimbus 465 Coupé, den hittills största Nimbusbåt som tagits fram. Nimbus 465 är hela 15 meter lång och 4,6 meter bred och framtagen för att erbjuda all den komfort och säkerhet som man kan förvänta sig av en Nimbus och är från grunden skapad för bekväma långseglatser. Båten är framför allt framtagen för att möta kraven och behoven på marknaderna i Nordamerika, Norden och runt Medelhavet. Nimbus 465 Coupé har all den utrustning som krävs för bekväma, veckolånga vistelser till havs oavsett om rutten går via naturhamnar eller vanliga hamnar.
Uttalad tillväxtstrategi
Med lanseringen av de båda nya båtarna stärker och breddar Nimbus Group sitt utbud av båtar under varumärket Nimbus. Under förra året lanserade Nimbus Group en hel ny generation båtar under varumärket Aquador och med det senaste tillskottet i Nimbusfamiljen stärker Nimbus Group ytterligare sitt erbjudande till kund och sin position på marknaden.
”Nimbus Group har som uttalat mål att växa på motorbåtsmarknaden. Med en attraktiv varumärkesportfölj och samlade resurser är vi mycket väl positionerade för att ta till vara potentialen i det långsiktig ökande globala intresset för båtar och marina aktiviteter,” säger Jan-Erik Lindström, vd för Nimbus Group.