Nimbus Group har beslutat genomföra ledningsförändringar i syfte att stärka bolagets kommersiella verksamhet samt förmåga att leverera en förstklassig kundupplevelse. Efter en period av expansion kommer Nimbus Group nu att samla den kommersiella verksamheten, återförsäljarverksamheten samt eftermarknad och marknadsföring, i en funktion med ansvar för hela kundupplevelsen. Den nya funktionen kommer att ledas av vice vd Christina Evans som genom förändringen även får rollen som Chief Commercial Officer, CCO.

CCO-rollen får ansvar för Commercial Sales, Retail Sales samt marknadsföring, eftermarknad och garanti.
”Efter en period av geografisk tillväxt och en utökning av varumärkesportföljen, är tiden kommen för en konsolidering av Nimbus Groups kommersiella funktion och för fokus på en förstklassig upplevelse inom alla områden där vi kommer i kontakt med våra kunder”, säger Johan Inden vd för Nimbus Group.

I den nya strukturen kommer Sanna Andersson, Retail Sales Director, att bibehålla fullt ansvar för Retail Sales och rapportera till CCO. Förändringen innebär att rollen Retail Sales Director inte längre är en del av bolagets ledningsgrupp. Fram till årsskiftet kommer bolagets marknadschef Michael Bohm, att rapportera till bolagets vd och stödja införandet av den nya kommersiella funktionen. Från och med den 1 januari 2026, kommer Bohm att fortsätta sin karriär utanför Nimbus Group.
”Bohm har jobbat i Nimbus Group i många år och har spelat en avgörande roll för vår kommersiella verksamhet. Jag vill ta tillfället i akt och tacka honom för de goda insatser han gjort under sina år i bolaget”, säger Johan Inden.

Från och med den 17 november 2025, kommer Nimbus Groups ledningsgrupp ha följande sammansättning:
Johan Inden, VD och koncernchef
Christina Evans, Vice VD och Chief Commercial Officer, COO
Rasmus Alvemyr, Finanschef, CFO
Jakob Brandstedt, Chief Operating Officer, COO
Joacim Gustavsson, Designchef
Mats Jacobsson, Chief Technology Officer, CTO