Nimbus Groups AB (publ) varumärke Nimbus visar nu för första gången upp nya Nimbus W11 ur den befintliga WTC-serien. Premiärvisningen sker vid den internationella båtmässan Cannes Yachting Festival som börjar imorgon den 12 september.

Båten presenterades första gången i samband med båtmässan Boot Düsseldorf i januari i år men visas nu för första gången upp för publik. W11 är vidareutveckling av weekendbåten W9 (W står för weekender) och har fått både större rymd och ökad bekvämlighet. Förändringarna omfattar bland annat en ny och större akterlounge med ett flexibelt och justerbart stolsarrangemang, fler solsängar, utomhuskök, gyrostabilisering, större stuvutrymmen och ett generöst däcksutrymme som tillåter maximal rörelsefrihet ombord.

Att utveckla och lansera nya produkter är centrala element i Nimbus Groups strategi för tillväxt. Under de senaste två åren har Nimbus Group presenterat ett flertal nya produkter, däribland en helt ny serie båtar av varumärket Aquador, nya modeller från Alukin och dessutom nya Nimbus 465 Coupé, den hittills största Nimbusbåt som tagits fram.